דו"ח ריכוז נתונים – כל המידע שעליכם לדעת

בהתאם לחוק נתוני אשראי שנכנס לתוקפו אי שם בשנת 2019, בנק ישראל יצר מערכת לצורך שיתוף ואיסוף נתוני אשראי. בהתבסס על המערכת יוצא דו"ח ריכוז הנתונים האישי שלכם המעיד על התנהלותכם הפיננסית. 

מדובר במערכת המאפשרת לבנקים ולגופים החוץ בנקאיים לאגור עליכם מידע לצורך קבלת אשראי (הלוואה\משכנתה). למעשה,  המערכת מאפשרת ללקוח להנפיק דו"ח ריכוז נתונים הכולל את כל נתוני האשראי השמורים במאגר. מדובר בדו"ח אישי שאיתו ניתן לבחון את התנהלותכם הפיננסית ולבצע בדק בית. את הדו"ח ניתן להנפיק מאתר של "בנק ישראל" ללא עלות פעם בשנה. 

אז איך זה עובד?

המידע שנאסף במערכת הנו: נתוני האשראי שלכם, מידע על גופים או מידע מרשויות המדינה. כאן למעשה, המאגר אוסף עליכם מידע בכל הנוגע להתחייבויותיכם, עסקאות אשראי, בטחונות, הליכי פשיטת רגל, הליכים מול הוצאה לפועל, חשבונות מוגבלים וכד'.. 

מדובר בהליך פשוט – כאשר אתם מגיעים לבנק עם בקשת אשראי, הבנק מקבל מידע אודותכם מלשכות האשראי, ובהינד עפעף הוא זה שיחליט האם להעניק לכם את בקשתכם, או שמא לסרבה. 

למעשה, כאשר אתם מגיעים לבנק עם בקשה לאשראי, הבנק רשאי לפנות למערכת נתוני אשראי בשתי דרכים עיקריות:

  1. קבלת אינדיקציה לאי עמידתכם בפירעון חובות. במילים שלנו, קבלת מידע על חיווי האשראי שלכם.
  2. קבלת מידע מורחב על התנהלותכם הפיננסית. במילים שלנו, דו"ח נתוני אשראי

חיווי אשראי זה דירוג האשראי שלכם אשר מתבסס על דו"ח האשראי שלכם. למעשה, בדו"ח יהיה מדווח על כל הלוואה שניטלה, שיק שחזר, פיגורים וכד'..

למעשה, הנתונים בדו"ח האשראי שלכם מדווחים ל10 שנים, בעוד שהנתונים העיקריים אותם בוחנים בראש ובראשונה הם הנתונים מ-3 השנים האחרונות. למה? כאן נכנסת הרגולציה! חוק נתוני אשראי קובע כי כל נתון שלילי בדו"ח ידווח למשך 3 שנים – דבר אשר עתיד להשפיע על דירוג האשראי שלכם. 

איך אפשר לשפר את דו"ח נתוני האשראי? 

חשוב להקפיד על עמידה בהתחייבויות, התנהלות פיננסית תקינה ככל הניתן, ובעצם – להתאים את מסגרת האשראי שלכם לרמת הצריכה שלכם ולמגר מקרים של נתונים שליליים. 

שיפור נתוני אשראי

האם הנתונים שלכם ידווחו באופן אוטומטי למאגר של בנק ישראל?

התשובה היא – לא. זכותכם להפסיק את איסוף נתוני האשראי שלכם בכל עת. אולם, פעולה שכזו היא בעלת השלכות, כיוון שבמידה ותגיעו לבנק עם בקשת אשראי – סיכוי נמוך שהוא יספק את בקשתכם היות ואין להם את המידע הדרוש אודותיך. כך שבעצם, הפסקת איסוף הנתונים עתידה להשפיע לרעה על תנאיכם וסיכוייכם לשפר את דירוג האשראי שלכם. 

הנפקתם את דו"ח נתוני האשראי שלכם והסתבכתם? 

מקומכם עמנו! ניו קרדיט העמידה מטובי מומחי האשראי, אשר בקיאים בקריאת הדו"ח והסקת המסקנות הנכונות – עבורכם. כאן תמצאו את עצמכם מלווים יד ביד לאורך כל הדרך על מנת לשפר את דירוג האשראי, שיפור דו"ח נתוני האשראי על מנת להשיג את מטרתכם, שבסופו של דבר – היא גם מטרתנו.

כל שנישאר לכם זה להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליכם (:

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30