ייעוץ כלכלי לעסקים – ייעוץ פיננסי חכם

בתמונה: פגישת ייעוץ כלכלי לעסקים במשרדי ניו-קרדיט

בעל עסק, מרגיש כי אין לך שליטה מספקת בהוצאות הכספיות ובהתנהלות הפיננסית?

הסיטואציה הבאה ודאי מוכרת לך – אתה עובד קשה מהבוקר עד הערב, עסוק בהגדלת המכירות, תשלומים לספקים ולעובדים, בירוקרטיה בלתי נגמרת, אבל אם נעצור אותך מכל העיסוקים ונשאל אותך כמה אתה צריך למכור כדי להגיע ליעד החודשי שלך, או איפה עומד תזרים המזומנים של העסק, סביר להניח שלא תדע.

לרוב, בעלי עסקים עסוקים ב"כיבוי שריפות" וברדיפה אחר העניינים הדחופים יותר. בדרך כלל העניינים החשובים באמת, לא יהיו בעדיפות עליונה. ובכן, זה לא חייב להיות כך.

ניהול כספי נכון הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בעסק. ודאי לא פעם מצאת עצמך בקשיים פיננסיים, או אפילו בתחושה שאפשר להרוויח הרבה יותר אם התנהלותך הכספית רק הייתה משתנה. מפתיע לגלות כי ניתן לשנות את המצב בקלות יחסית על ידי קבלת ייעוץ פיננסי ולמידת כלים לניהול כלכלי נכון.

התנהלות כלכלית נכונה מתחילה מתכנון, בקרה בתדירות גבוהה, מדיניות גבייה ברורה והגבלת הוצאות. פעילות פיננסית מסודרת תבטיח יציבות עסקית שתאפשר לעמוד בקלות רבה יותר באירועים פיננסיים חיצוניים שעלולים לזעזע את העסק.

סיכוייו של עסק לא מסודר פיננסית ולא יציב להתרסק, גדולים הרבה יותר. כך למשל, עסקים רבים עשויים להציג צמיחה וגידול במכירות אך עקב ניהול כושל של תזרים מזומנים הם נקלעים למשבר פיננסי אשר עלול לגרור את סגירתם.

מהו ייעוץ כלכלי לעסקים?

ייעוץ כלכלי לעסקים נוגע בהיבטים פיננסיים שונים כגון ניהול תזרים מזומנים, ניהול ההון החוזר בעסק, בקרה תקציבית, תמחיר, המחרה, מבנה ההון והאשראי בעסק, ניתוחי רווחיות, כדאיות כלכלית בהשקעות ובפרויקטים מסוימים וכו'.
ניהול יעיל של תזרים המזומנים בעסק הוא קריטי להישרדות הפיננסית. ניהול עסק ללא ניהול קפדני של תזרים המזומנים הוא מסוכן והוא מהווה את אחד הגורמים העיקריים לקריסתם של עסקים בכל העולם. ייעוץ פיננסי לעסקים מעניק לבעל העסק כלים מקצועיים וידע לבניית תחזית ולניהול שוטף ויעיל של תזרים המזומנים.

תוכנית עסקית המגדירה יעדים עסקיים ופיננסיים היא כלי חשוב נוסף אשר עשוי לעמוד לרשותו של  העסק בדרך להצלחה העסקית.

איך בוחרים יועץ כלכלי לעסק?

חשוב להבין כי על היועץ הכלכלי מוטלת אחריות רבה. עליו להיות בעל הבנה מצוינת בהתנהלות עסקית על כלל רבדיה, עם ידע שנרכש לאחר שנים של ניסיון בעבודה עם עסקים, ולא מקורסים דיגיטליים או מספרים בלבד.
בנוסף, עליו להיות כמובן בעל הבנה כלכלית בכל ההיבטים הנוגעים להתנהלותם של עסקים, בין אם בעניינים חשבונאיים, דוחות כספיים, השלכותיהן של הלוואות, מקורות מימון אפשריים, תמחור נכון של מוצרים ושירותים, וכו'.
עשו מחקר קצר לפני שיחתכם הראשונית עם היועץ, על מנת לבוא עם ידע מקדים ולוודא שהוא מבין היטב את כל התחומים הנדרשים.
על מנת לבחור יועץ כלכלי לעסק, כדאי להתייעץ עם קולגות ומכרים שייתכן ועברו ייעוץ פיננסי בעבר, שכן אין חכם כבעל ניסיון.

בנוסף, מומלץ לבצע סקר קצר בין כמה בעלי מקצוע, ולבחור את מי שלדעתכם יהיה המתאים ביותר עבור העסק שלכם. יכול להיות יתרון משמעותי ליועץ פיננסי שעובד באופן קבוע עם בעלי עסקים מהתחום שלכם.

איך יועץ כלכלי יכול לסייע לעסק שנפגע ממשבר קורונה?

יועץ כלכלי יכול לסייע בין היתר בהבנת הזכויות וההטבות המגיעות לעסק בגין פגיעה ברווחים בעקבות משבר הקורונה, בעבודה נכונה מול הבנקים, ובמידת הצורך פנייה אל הקרן להלוואות בערבות המדינה במסלול קורונה.

כמו כן, דווקא בעתות משבר כדאי וחשוב לקבל ייעוץ כיצד להפחית עלויות, אילו מרכיבים מהתוכנית העסקית ומתוכנית העבודה כדאי להקפיא לעת עתה, האם יש הזדמנויות חדשות שנפתחו דווקא עקב המשבר, וכן הלאה.

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30