הלוואה חוץ בנקאית – האם כדאי?

הלוואה חוץ בנקאית

כיום, לקוחות רבים נמשכים לרעיון של הלוואות חוץ בנקאיות מהסיבה הפשוטה – היא ניתנת לכל מטרה ואין סיבוך בירוקרטי במועד נטילתה. למעשה, הלוואה חוץ בנקאית פופולרית כיוון שהיא דורשת פחות התעסקות בירוקרטית, אין ערבים ואין ביטחונות, וזאת בניגוד לנטילת הלוואה מהבנק. המטרה העומדת מאחורי ההלוואה החוץ בנקאית היא הזמינות שלה, לא צריך להיות לקוח בבנק – אלא מה שביקשת, קיבלת.

לפני שנתחיל להסביר, חשוב לדעת מהי המטרה לשם נטילתה, המטרה יכולה להיות סגירת חובות עבר, שיפוץ דירה, אירוע משפחתי וכד'.. ולכן חשוב לדעת מהן יכולות ההחזר החודשי שלכם ולתכנן את ההלוואה המתאימה עבורכם. אולם, לא כל הנוצץ זהב – אם אתם עתידים ליטול הלוואה חוץ בנקאית לצורך הוצאות שוטפות, אתם עלולים לחפור לכם בור שוטף בתקציב שלכם, ולכן חשוב שלא ליפול למלכודת הזאת רק מפני שמדובר בפתרון נוח – מדובר בכדור שלג שילך ויגדל.

כיום, הרגולציה פתחה דלת לגופים החוץ בנקאיים, ובאה לידי ביטוי בכך שלקוחות רבים יכולים לנטול הלוואה שלא בדרך הבנק. אך חשוב לזכור – צריך לדעת לאיזה גוף לפנות, מהן הריביות, החסרונות או היתרונות של הלוואה החוץ בנקאית אל מול הלוואה בנקאית.

אז מהי הלוואה חוץ בנקאית?

מדובר בהלוואה שנוטלים מגופים שאינם בנקאיים. היא אינה רשומה במסמך בירוקרטי, היא מהירה, קלה ולכל מטרה.

אנשים רבים צריכים מימון, ולכן הרוב פונים לבנקים, אך מה קורה כאשר אתם מסורבים? ככל הנראה מדובר בסיטואציה בה אתם מיציתם את מקסימום תקרת האשראי שהבנק הציב לכם או שמדובר בדירוג אשראי נמוך.

איך זה עתיד להשפיע עליכם?

כאשר סורבתם מהבנק בשל דירוג אשראי נמוך, הרי שהסיבה היא פשוטה – חוק נתוני אשראי הגדיל את השקיפות בין המלווים ללווים, כלומר, עליכם לספק מידע אודותיכם, בין אם מדובר בהיסטוריה הפיננסית שלכם, יכולת ההחזרים החודשיים שלכם, הכנסות אל מול הוצאות וכד' ובכך הבנק מסתמך על מאגר הנתונים שלכם ומחליט האם לאשר או לא לאשר הלוואה. ולכן, אם דירוגכם האשראי הוא נמוך, ככל הנראה שתסורבו על ידי הבנקים.

אך אל חשש! לא כך הדבר בהלוואה חוץ בנקאית –

כאמור, בהלוואה חוץ בנקאית יש פחות בירוקרטיה, ולכן הדבר היחיד שתצטרכו זה פשוט לנטול אותה, אך לא לשכוח לאיזה מטרה! במידה והדירוג האשראי שלכם נמוך, יש להעמיד ערובה כנגד ההלוואה, הערובה יכולה להיות פנסיה, נכס וכד'. ולכן הדבר הוא אפשרי ולעיתים, כדאיי.

ההלוואה החוץ בנקאית היא פשוטה ומהירה לצורך קבלת מימון, היא טומנת בחובה מגוון רב של מסלולים המאפשרים ללקוח לנהל את רמת ההחזרים החודשיים שלו בהתאם ליכולותיו.

בד"כ החיסרון העיקרי בהלוואה החוץ בנקאית הוא העלות שלה, ולכן היא מלווה בריביות גבוהות יותר מאשר הריביות המוצעות בבנק. וזאת לאור העובדה שהגופים החוץ בנקאיים לא יכולים לנבא את הסיכון אל מול התועלת בהענקת ההלוואה לידכם.

גבר שמחר
גבר מביט ומחייך

אז איך זה עובד?

מאחר ומדובר בהלוואה עם החזר חודשי גמיש שמוענק לכם עפ"י יכולותיכם, הרי שניתן לקבוע מראש את סכום ההחזר החודשי. בד"כ מתחילים להחזיר את ההלוואה כחצי שנה לאחר תחילתה, וזאת בעוד שההלוואה מועברים באופן מיידי ללווה.

מה צריך לקחת בחשבון?

הלוואה חוץ בנקאית אינה נכנסת לאובליגו שלכם, ולכן היא לא נלקחת בחשבון כאשר הבנק בוחן האם להעניק לכם הלוואה עתידית, כמו כן, גובה ההלוואה יכול לעמוד עד 50% מערך הצבירה, כך שהצבירה משמשת בטוחה להחזר ההלוואה. ובכל זאת, עדיין מדובר בכסף שאינו שלכם אותו אתם צריכים להחזיר, כך שחשוב לתכנן את נטילת ההלוואה באופן מסודר ומבוקר.

מסוקרנים? אנחנו בניו קרדיט העמדנו ממיטב מומחי האשראי אשר ייעצו לכם, ידריכו אתכם ויפנו אתכם אל הדרך הבטוחה והכדאית – עבורכם.

כל שנשאר לכם זה להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליכם (:

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30