דירוג אשראי כחלק מ"תעודת זהות" שלך

שיפור דוח נתוני אשראי ללקוחות באמצעות המומחים

לצד הצעד הטוב בהקמת המאגר, קיימים גם לא מעט חששות בנוגע להשלכות של פרסום נתוני האשראי שלנו. בארצות הברית לדוגמא יש ביקורת לא טובה על נושא מאגר נתוני האשראי. דירוג האשראי של הלקוח לא מהווה רק מדד לקבלת הלוואות, מימון, אשראי אלא הופך בפועל לחלק מתעודת הזהות שלנו. למשל, מקובל למדי כי בעת שכירת דירה, מבקש בעל הבית לקבל את דוח ריכוז הנתונים של השכור שלו, מקומות עבודה מוציאים את דירוג האשראי מהלשכות לפני קבלת עובד ואפילו אתרי הכירויות למינהים(אלפא וכו') מבקשים כקרטריון כניסה לקבל את דירוג האשראי העדכני של הלקוח.

בנק ישראל רצה כמה שיותר לא להעתיק את המודל של ארה"ב הנוראי ולא כמו בארה"ב ששם יכולים הבנקים והגופים החוץ בנקאים לרכוש ממש בכסף מידע על לקוח שאפילו לא רצה להתקשר איתם.

כאן אצלנו בארץ לשכת האשראי נמצאת תחת פיקוח מסיבי ומחוייבת להציג הסכמה של הלקוח למתן נתונים עליו ויתרה מזאת הלקוח יכול לסרב שגופים יקבלו עליו מידע פיננסי מדוח ריכוז הנתונים(בהתחשב בכך שללקוח אין נתונים המעידים עליו באופן מובהק שהוא לא עומד בתשלום חוב).

יתרה מזאת ע"פ החוק על לשכות האשראי למחוק את דוח ריכוז הנתונים לאחר 60 יום מרגע קבלתו אך הגוף איתו התקשרתם רשאי לשמור זאת לכל התקופה איתו התקשרת.

תגיות: ת.ז בנקאית, דירוג אשראי, חיווי אשראי, דוח ריכוז נתונים, חוק נתוני אשראי.

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30