סגירת תיק בהוצאה לפועל – במילים שלנו

מדובר בעולם מאוד רגולטורי עם שלל חוקים, ולכן מדובר בהליך קשה למי שלא מבין, יודע או בקיא בו. ולכן אנחנו כאן, תתרווחו לאחור, שתו כוס מים ותקראו טוב טוב!

בדרך כלל, כאשר נפתח כנגדם תיק הוצאה לפועל מכל סיבה שהיא, הרי שהתיק ייסגר ברגע בו פרעתם את חובכם. 

מתי התיק נסגר שלא בדרך פירעון החוב?

ישנם מספר דרכים לסגירת תיק הוצאה לפועל, האחת, כאשר לא ננקטו שום פעולות מצדו של הזוכה למשך שנתיים בתיק, רשם ההוצאה לפועל רשאי לסגור את התיק מסיבת חוסר מעש או השתהות גם אם החוב לא נפרע. הדרך השנייה היא למי שקיבל הפטר ולכן, מרגע קבלת ההפטר אתם פטורים מהמשך תיק ההוצאה לפועל העומד על קינו.  כמו כן, ניתן לסגור את התיק ללא פירעון מלוא החוב כאשר בין הצדדים התנהל משא ומתן שהבשיל לכדי הסדר, הליך חדל"פ\פש"ר וכד'… מכאן אנו למדים כי המדינה כן באה לעזור לחייב, ולכן – ידע הוא כוח. 

מתי הרשם רשאי לסגור את התיק מטענת חוסר מעש?

  1. חוסר פעילות בתיק מעל שנתיים
  2. חוב אבוד כאשר לזוכה יסוד סביר להניח שלא ניתן לפרוע אותו, עקב היעלמות החייב או אי יכולת לאתרו או אי יכולותו של החייב לשאת בתשלום
  3. מתן הפטר בהוצאה לפועל

באילו מקרים תוכלו לבקש לסגור את התיק?

  1. הצדדים הגיעו להסדר שבוצע אך התיק עדיין לא נסגר על ידי לשכת ההוצאה לפועל.
  2. עמדתם בכל הנדרש על פי פסק הדין עליו התבסס תיק ההוצאה לפועל.
  3. אושרה ההתנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב שהגשתם
  4. טענת "פרעתי". 
סגירת תיק הוצאה לפועל

איך מגישים בקשה לסגירת תיק?

ע"י טופס ייעודי אשר מצרפים לו נימוקים ואסמכתאות רלוונטיות לבקשה, בין אם מדובר בהפטר, העברת תשלום, החלטת בית המשפט, הסכם בין הצדדים וכד'.. לאחר הגשת הבקשה, היא תועבר לעיון והחלטתו של רשם ההוצאה לפועל אשר ייבחן את כלל הבקשה וייתן את החלטתו תוך 45 ימים. 

ואולם, גם ברגע שתיק ההוצאה לפועל נחשב כ"סגור" הרי שהוא עתיד להידווח בדו"ח ריכוז נתוני האשראי שלכם למשך 3 שנים! כלומר, אם נפתח ונסגר כנגדכם תיק הוצאה לפועל בשנת 2022, הרי שעל אף שהוא נסגר, הוא ידווח בדו"ח וישפיע על דירוג האשראי שלכם עד לשנת 2025. 

סורבתם לבקשה לסגירת התיק, זה לא סוף העולם – 

עשו את הכל על מנת לסיים עם ההליך כמה שיותר מהר, אל תשכחו – זה ידווח במאגר נתוני האשראי למשך 3 שנים ועתיד להשפיע רבות על עתידכם הפיננסי. כמו כן, במצב בו סורבתם לבקשתם, בין אם על ידי הזוכה או בין אם על ידי רשם ההוצאה לפועל, הרי שניתן לערער על כך בפני בית המשפט. 

איך אנחנו נכנסת לתמונה?

סה"כ מדובר בהליך שאינו פשוט, ולא תמיד יהיה ניתן לסגור את תיק ההוצאה לפועל, אלא ההפך הוא הנכון – ככל והשתהיתם או לא ייחסתם אליו חשיבות, כך הוא עתיד להישאר. ולכן חשוב לפעול כמה שיותר מהר ולחשוב על הצעד הבא!

ידוע כי התמודדות עצמית עם הסיטואציה עלולה להוביל למבוי סתום, בין אם מדובר בחוסר ידע או בין אם מדובר בפשוט חוסר של זמן. ולכן, העמדנו לרשותכם סוללת עורכי דין אשר בקיאים בחוק, שיעשו את מירב המאמצים על מנת "להוציא" אתכם מהבור, ולכן כל שנישאר לכם זה להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליכם (:




אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30