מחיקת נתונים ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל – האם כדאי?

יצא לכם פעם להוציא וויזה לארה"ב? אנו סבורים שפניתם לאחת החברות המוכרות בשוק לצורך הוצאת הוויזה, על אף שמדובר בהליך שניתן לבצע לבד. אנחנו בניו קרדיט מציעים את אותם השירותים בכובע של מחיקת נתונים שליליים ותיקונם מהדו"ח ריכוז אשראי שלכם, על אף שניתן לעשות זאת לבד. 

הסיבה היא פשוטה מאוד, ידוע שהתמודדות עצמית עם הסיטואציה בהכרח מובילה למבוי סתום כאשר אין ידע או את המיומנות, והטעות הקטנה ביותר עשויה להאריך  את זמן הטיפול או לבזבז את השקעתכם לשווא.

מאתגר נתוני האשראי

ועכשיו, לעניינו! אז מה אומר המשפט: מחיקת נתונים ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל?

נתחיל מההתחלה, אי שם בשנת 2019 חוק נתוני אשראי נכנס לתוקף. החוק מאפשר לבנק ישראל לאסוף עליכם מידע פיננסי, ללא צורך בהסכמתכם. ובמידה ותסרבו להצעה של איסוף המידע,  אתם עלולים למצוא את עצמכם בסירובים רבים לקבלת אשראי. 

מאגר נתוני אשראי של בנק ישראל הוא יותר מרק "מאגר" של נתונים, אלא מטרתו העיקרית היא להעניק לגופים הפיננסים, בנקים וכד' מידע, והכל מתחיל ומסתיים בשאלה: האם יש לאפשר ללקוח קבלת אשראי (הלוואה\משכנתא) או לא?

מדובר בגופים ביקורתיים אשר מחפשים ציונים. למעשה, מאגר המידע של בנק ישראל מספק ציונים על בסיס מאגר הנתונים של הלקוח, עפ"י המאגר, מדרגים את הנתונים שלכם. מרגע זה, הבנק או הגופים החוץ בנקאיים פועלים על פי הפרמטרים שלהם ובוחנים האם לאשר או לא לאשר. 

ולכן, במידה ודירוג האשראי שלכם (המתבסס על מאגר נתוני אשראי) יהיה גבוה – כך תקבלו תנאים טובים יותר, ולחילופין, במידה והדירוג שלכם יהיה בינוני נמוך – כך הבנק יסרב ולא ייתן לכם את התנאים הנכונים או המבוקשים על ידכם. 

שאלה: האם אתם הייתם נותנים שירות עבור אדם שלא יכול לעמוד בהתחייבויותיו החודשיות? כנראה שלא, אף אחד לא עובד בחינם, ולכן הבנקים והגופים החוף בנקאיים, בהתבסס על מאגר נתוני האשראי, בוחן את האופציות הכדאיות עבורו, ולאו דווקא לכם. למעשה, כאן הוא בוחן האם התנהלותכם הפיננסית היא תקינה, האם אתם עומדים בהתחייבויותיכם החודשיות, הוצאות אל מול הכנסות וכד'..

במידה ותהיו מחוץ למאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, כך הבנק או הגופים הפיננסים ירימו את "הדגל האדום" ואתם תסורבו לבקשת אשראי, וזאת בשל העובדה כי אין להם את האפשרות לעיין בדו"ח הנתונים שלכם ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, והם לא יוכלו להסתמך עליו. 

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30