מדריך מיוחד: מתי כדאי לבצע מחזור משכנתא?

מהו ואיך הוא יכול לחסוך לכם הרבה כסף? כל מה שצריך לדעת על מחזור משכנתא. "ניו קרדיט" לשירותכם

 

לקיחת משכנתא נחשבת שלא בכדי לאחד הצמתים הפיננסיים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. על פי ההערכות במדינת ישראל קיימות נכון להיום מאות אלפי משכנתאות פתוחות בהיקף חסר תקדים של מאות מיליארדי שקלים. אולם, בינינו, מתי בפעם האחרונה יצא לכם לתהות על קנקנה של המשכנתא שלקחתם?

על מנת לבחון בצורה מעמיקה את איכות המשכנתא שלכם ולהימנע מהוצאות מופרזות, ראוי להכיר אמצעי המאפשר לכל בעל/ת משכנתא "לחשב מסלול מחדש" עבור משכנתא קיימת, בניסיון לשפר את תנאיה ולהתאימה בצורה מיטבית למצב השוק.

 

מדובר אפוא באמצעי הקרוי מחזור משכנתא, שפירושו בפועל סגירת המשכנתא הקיימת ולקיחת משכנתא חדשה בתנאים חדשים. את מחזור משכנתא ניתן לבצע למעשה כבר בסמוך למועד הלקיחה, החל מחודש ולאורך כל חייה, לרבות עד לסיום התקופה (גם אם מדובר במשכנתא המתפרשת על פני תקופה ארוכה של 20 ואף 30 שנים).

יצוין כי הצורך במחזור משכנתא עלול להתרחש עקב מספר סיבות, בין אם בשל העלאה או הורדה של הריבית במשק או לחילופין שינוי ביכולת ההחזר החודשית עקב שינויים בתא המשפחתי או צורך כלכלי מסוים.     

בין השינויים הבולטים שאפשר לבצע באמצעות תהליך מחזור משכנתא, ניתן למנות אופציות שונות, כגון: הורדה או העלאה של גובה הריבית, שינוי שיטת ההחזר החודשי בהתאם למסלול, הפחתה או הגדלת תקופת ההחזר, הורדה או העלאה של סכום המשכנתא (קרן) ועוד. יתרה מכך, ניתן לבצע מחזור משכנתא גם עבור חלק מהמסלולים (לא מחייב עבור כל המשכנתא).

 

מחזור משכנתא – איך עושים זאת בפועל?

משכנתא במהותה מורכבת כידוע ממספר מסלולים (תמהיל של הלוואות), כאשר ההמלצה הרווחת היא לבצע הליך של מחזור משכנתא אחת למספר שנים, על מנת לבחון מחדש את התנאים ולחסוך הלכה למעשה.

זוהי הזדמנות עבורנו לשאת ולתת עם הבנק המלווה, שלעיתים רואה בנו כסוג של "לקוח שבוי", ועל כן מרשה לעצמו לגרוף עמלות וריביות גבוהות. באמצעות תהליך מחזור המשכנתא, ניתן לפנות גם לבנקים מתחרים, על מנת להשיג הצעה נגדית ולבחון בסופו של יום את המשכנתא האטרקטיבית והמשתלמת ביותר.

השלב הראשון בתהליך המחזור כולל הגשת בקשה לקבלת דו"ח יתרות משכנתא עדכני, כך שתוכלו לקבל בצורה מפורטת את שמות המסלולים הקיימים במשכנתא, התקופה שנותרה בכל אחד מהמסלולים, תנאי הריביות, יתרת הקרן ועוד. בשלב הבא מתבצעת בדיקה מעמיקה יותר (עצמאית או דרך יועץ משכנתאות בלתי תלוי), שלאחריו נבנה תמהיל משכנתא חדש, בין אם מול אותו בנק או בנק אחר.

 

מומלץ לבצע את הליך המחזור המשכנתא בצוותא עם יועץ משכנתאות פרטי, המשמש כבר סמכא בתחום הפיננסי, וכמי שעליו תוטל האחריות לאתר את המשכנתא האיכותית ביותר בהתאם ליכולותיו הכלכליות וצרכיו של הלווה. מדובר באופציה עדיפה לאין ערוך על פני ביצוע מחזור משכנתא באופן עצמאי מול הבנק, שכן לרוב הלווים אינם בעלי ידע מספק בתחום ועלולים ללא ידיעתם להסב לעצמם נזק ואף להרע את תנאי המשכנתא. על כן, פנייה ליועץ משכנתאות מקצועי עשויה להעניק ביטחון כלכלי ושקט נפשי, שבסופו של יום עשויים לחסוך לא מעט כסף.

שימו לב כי במידה ותחליטו כי הנכם מעוניינים לבצע מחזור משכנתא, הרי שתיאלצו לשלם כמה עמלות לבנק (עמלה תפעולית בגובה כמה עשרות שקלים, עמלת התראה מוקדמת של 10 ימים מראש לפני סילוק המשכנתא בשיעור של 0.1% מסכום המשכנתא הכולל וכן עמלת היוון).

צוות המומחים של "ניו קרדיט" זמינים עבורכם לטובת ליווי וייעוץ בתהליכי מחזור משכנתא מכל הסוגים. נשמח לעמוד לשירותכם ולהוביל אתכם לבחינה מחודשת של תנאי המשכנתא הקיימת עד לשביעות רצונכם המלאה.

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30