כל כמה זמן מתעדכן דירוג BDI שלילי?

כאשר אתם פונים לבנק או לגופים הפיננסים השונים בבקשה לקבל אשראי (משכנתא\הלוואה וכד') הרי שלא קיים זמן מוגדר בו מתעדכן הדירוג שלך ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, אך כאן נכנסת הנוסחה של BDI – מה זה אומר? נתחיל מהקל אל הקשה, האם קרה לכם אחד מהדברים הבאים:

  1. חזרו לכם מעל 5 שיקים מסיבת אכ"מ?
  2. הייתה לכם הגבלה או הגבלה חמורה בחשבון?
  3. הוצאה לפועל "הביעה" בכם עניין ונפתח לכם תיק?
  4. הליכים משפטיים אל מול בנק?
  5. הליך פש"ר?

5 השאלות שלעיל הן בעצם הסטנדרטים ההופכים באופן מיידי את חיווי האשראי שלכם לאדום ולשלילי. ולכן,  במידה וסימנם "וי" על אחת מהשאלות, אנו סבורים שאתם שואלים את עצמכם – אז מה עושים? אז תתרווחו אחורה ותקראו טוב טוב!

בעבר היו משתמשים יותר במונחים כמו רישום BDI שלילי, BDI אדום וכד', אבל היום המונח התיקני ע"פ בנק ישראל נקרא – חיווי האשראי.

נתחיל ונאמר, שמרגע שחוויתם את אחד מהדברים שברשימה למעלה, קם לו "שעון זמן" ל-3 שנים, ובמשך 3 השנים האלה, ככל הנראה אתם "תוכתמו" בדו"ח ריכוז נתוני אשראי שלכם וכך למעשה, חיווי האשראי שלכם עובד. 

נגלה לכם סוד קטן, הגופים הפיננסים רשאים לבקש מלשכות האשראי לשנות את הסטנדרטים של בנק ישראל, ולהפוך את חיווי האשראי שלכם לאדום והכל עפ"י הסטנדרטים שהם מגדירים לכל שירות פיננסי שלהם. 

למעשה, מדובר בהמלצה בינארית (0 או 1) של לשכת האשראי האם להעניק ללקוח אשראי או שמה לסרב לבקשתו, כאן בעצם הבנק בוחן את נתוני האשראי האישיים שלכם ולכן הוא יבקש את רשותכם לקבל מידע מבנק ישראל, מרגע בו ניתן האישור, יופיע על מסך הבנק אינדיקציה, עפ"י הנוסחה, האם הדירוג שלכם הוא נמוך גבוה שלילי או חיובי. 

במילים שלנו, דירוג האשראי, זה או BDI חיובי או BDI  שלילי, מדובר במקרים בהם לקוח מתנהל בצורה תקינה (חיובי) ומנגד לקוח שמתנהל בצורה שאינה תקינה (שלילי). 

איך זה משפיע עלינו? חוסר יכולת להשתמש באשראי, כלומר, חוסר יכולת לשלם באמצעות כרטיס אשראי, חוסר יכולת להשתמש בשיקים, חוסר יכולת לקבל הלוואה מהבנק וכד'. 

למעשה, מה שמשפיע על דירוג ה BDI  זה הרגע שבו מתעדכנים הנתונים במאגר נתוני אשראי של בנק ישראל.  ולכן השאלה לא צריכה להיות כל כמה זמן מתעדכן הBDI שלנו, אלא כל כמה זה הבנקים מתעדכנים –  הבעיה היא שכמות רבה של גופים פיננסים שולחים נתונים כל חודש למאגר וכל אחד מהם עושה זאת בזמן אחר. למעשה, הם מחויבים לעשות זאת פעם בחודש, בד"כ לאחר העשירי לחודש, כך שאם תבדקו את דירוג הBDI שלכם לאחר העשירי, רוב הסיכויים שהוא כבר יתעדכן כיוון שהוא מתבסס על הנתונים החדשים המעודכנים. 

טיפ מאיתנו – אם התבצעו שינויים לאחר הראשון לחודש, אנחנו ממליצים לכם לחכות עד לעשירי חודש הבא בכדי לוודא שה BDI שלכם הספיק להתעדכן.

BDI שלילי

התוודעתם לכך שה BDI שלכם הוא שלילי? 

תנו לנו להסביר, למעשה, דירוג האשראי לא נקבע עפ"י יתרה בעו"ש או גובה המשכורת, אלא בהתנהלות הפיננסית שלכם, כלומר – אם אתם עומדים בהתחייבויותיכם, הרי כשאתם מספקים שירות לאדם, לא תבצעו את העבודה הנדרשת כאשר אתם מודעים לעובדה שהוא לא יוכל לשלם לכם שום תמורה נכון? אז כך גם הבנק, ובינינו.. מדובר בעובדה דיי הגיונית. 

אז מה עושים? 

תנו לנו להרגיע אתכם! כאן נכנסת הרגולציה (החוק) אשר קובעת כי לכל אדם יש את האופציה לשפר את מעמד דירוגו, ובעצם להפוך כל דירוג נמוך לדירוג גבוה. 

נשמע מופרך? ממש לא! שיפור דירוג אשראי הוא אפשרי! 

זכרו, ידע הוא כוח, כך שאם תחקרו את הנושא, תדעו את זכויותיכם ותדעו לממש התנהלות פיננסית אחראית נכונה וממוקדת כך תמצאו את המפתח לשיפור הדירוג. 

קודם כל בודקים האם מטרתכם היא לרכוש את אמון הבנק בחזרה ולשפר את הדירוג שלכם? מעולה! הצעד הבא הוא להיוועץ עם מומחים אשר בקיאים בנושא ולעשות סקר שוק. 

לאחר מכן, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לשנות את הרגלי הצריכה שלכם, כלומר – יש להקפיד לעמוד בתשלומים, לעמוד בהתחייבויות השונות ובעצם – עליכם ללמוד להיות יותר דינאמיים עם מסגרת העו"ש והאשראי שלכם ולדעת לייצר כמה שיותר התחייבויות שאתם עתידים לעמוד בהם! 

הצעד השני הוא ייעוץ נכון עבורכם – וכאן אנחנו נכנסים לתמונה! ידוע כי התמודדות עצמית עם הסיטואציה, אינה תמיד מובילה לטוב, אלא למבוי סתום. ולכן,  ניו קרדיט מציעה ייעוץ נכון ואפקטיבי על מנת לשפר את הדירוג ככל הניתן. אנחנו טומנים בחובנו סוללה משפטית, עטורת ניסיון כאשר בראש מעיינה הוא – אתם, ולכן, חשוב לזכור! יש להימנע מאנשים שממליצים לבצע שיפור\מחיקה ללא שום רקע בנושא! 

אנחנו בניו קרדיט קודם כל בודקים מהי מטרתו של הלקוח, מהם צרכיו, ורק לאחר שהבנו מהם – אנחנו עוברים בקפידה על דו"ח ריכוז הנתונים האישי של הלקוח, מוודאים שכל הדיווחים מופיעים כחוק ולא בשגוי, וכך אנחנו מקבלים החלטה ומייעצים ללקוח על סוג הטיפול והכדאיות  כאשר המשותף לכל זה ייעוץ פיננסי נכון – עבורכם! אנחנו נלמד אתכם כיצד לשנות את הרגלי הצריכה שלכם למצב שבסופו של דבר – הדירוג שלכם יעלה.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ותנו לנו למשוך במושכות למען עתיד טוב יותר (:

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30