ייעוץ משכנתאות למסורבים

ייעוץ משכנתאות למסורבים

 

משכנתא היא אחת ההחלטות הפיננסיות הגדולות ביותר בחייו של אדם.
היא דורשת כמות משמעותית של חיסכון והתחייבות לטווח ארוך.
תהליך הגשת הבקשה להלוואת משכנתא יכול להיות מכריע ומלחיץ, במיוחד עבור אלה שחוו סירוב להלוואת משכנתא. הדחייה יכולה לנבוע מסיבות שונות כגון דירוג אשראי נמוך, יחס חוב-הכנסה גבוה, הכנסה לא יציבה או כל סיבה פיננסית או אישית אחרת.

עבור רבים, דחייה יכולה להרגיש כמו כישלון גדול. עם זאת, חשוב להבין כי סירוב הוא אינו סוף הדרך. עם ההכוונה הנכונה, דחייה למשכנתא יכולה למעשה להיות קריאת השכמה שתעזור לכם לקחת שליטה על העתיד הפיננסי שלכם. מאמר זה נועד להוות ייעוץ משכנתאות למסורבים בעזרת טיפים ועצות מועילות לקבלת משכנתא בעתיד.

האם חוויתם סירוב ללקיחת משכנתא?

דחייה של הלוואת משכנתא יכולה להיות מכשלה משמעותית, במיוחד אם סמכתם על ההלוואה לרכישת בית החלומות שלכם או למחזר משכנתא קיימת. הסיבות לסירוב יכולות להשתנות, אך כמה מהסיבות הנפוצות כוללות היסטוריית אשראי גרועה, הכנסה נמוכה או יחס חוב-הכנסה גבוה.

אחד הגורמים החשובים ביותר שהמלווים לוקחים בחשבון בעת אישור משכנתא הוא דירוג האשראי שלכם. אם יש לכם דירוג אשראי נמוך, ייתכן שיהיה לכם קשה לקבל אישור למשכנתא. כדי לשפר את דירוג האשראי יש לנקוט בכמה צעדים. ראשית, חפשו בדוח האשראי אחר שגיאות או טעויות וערערו על שגיאות שמצאתם וודאו שדוח האשראי שלכם מדויק. לאחר מכן, נסו לשלם את כל החובות שטרם נפרעו ובצעו את כל התשלומים בזמן. זה יעזור לשפר את דירוג האשראי לאורך זמן.

מייצבים את המצב התעסוקתי שלכם

יחס החוב להכנסה הוא גורם קריטי בקביעת הזכאות שלכם להלוואת משכנתא. זה משקף את כמות החוב שיש לכם ביחס להכנסה שלכם. יחס חוב-הכנסה גבוה יכול להקשות עליכם לקבל משכנתא, שכן הוא מעיד על כך שיש לכם רמת חוב גבוהה ביחס להכנסה שלכם. כתוצאה מכך, המלווים עשויים לראות בכם לווים בסיכון גבוה, ולדחות את בקשת המשכנתא שלכם.

כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת אישור למשכנתא, חשוב מאוד לנקוט בצעדים להפחתת יחס החוב להכנסה. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא לשלם את כל החובות שטרם נפרעו, כגון יתרות בכרטיסי אשראי או הלוואות אישיות. אפשרות נוספת היא להגדיל את ההכנסה שלכם על ידי לקיחת עבודה צדדית או בקשה מוצלחת להעלאה מהמעסיקים שלכם. על ידי הפחתת יחס החוב להכנסה שלכם, אתה יכולים להוכיח למלווים שאתם לווים אחראיים שיכולים להרשות לעצמם להחזיר את הלוואת משכנתא בבטחה וללא הפתעות לא נעימות לאורך הדרך.

חשוב גם לייצב את התעסוקה שלכם. המלווים רוצים לראות שיש לכם מקור הכנסה יציב, ושאתם מועסקים באותו ענף במשך פרק זמן משמעותי. נסו להתקבל עבודה בחברה יציבה ומבוססת, או להישאר בעבודה הנוכחית שלכם לתקופה ארוכה של זמן כדי להוכיח את היציבות הפיננסית העתידית שלכם לגופים המלווים.

בכך, אחד הצעדים הראשונים שעליכם לנקוט הוא להבין את הסיבה לדחייה שלכם. המלווה צריך לספק סיבה לדחייה, וכאמור ישנן מספר רחב יחסית של סיבות המאפשרות לבנקים ולגופים חוץ בנקאיים לסרב להעניק משכנתא, החל בדירוג אשראי נמוך ועד יחס חוב-הכנסה גבוה. הבנת הסיבה תאפשר לכם למקד את המאמצים שלכם ולבצע את השינויים הדרושים על מנת לקבל את המשכנתא בעתיד.

למי ניתן לפנות כאשר אתם מסורבים ללקיחת משכנתא?

כאשר מצאתם את עצמכם מסורבים מלקחת משכנתא, זה יכול להיות מועיל להתייעץ עם אנשי מקצוע שונים בתחום. איש המקצוע הראשון שיש לקחת בחשבון הוא יועץ משכנתאות. יועץ משכנתאות הוא מומחה בתחום שיכול לעזור לכם להבין את הסיבה לדחייה שלכם ולהדריך אתכם בתהליך שיפור הסיכויים שלכם לקבל אישור בעתיד. יש להם היכרות עמוקה עם ענף המשכנתאות והם יכולים לעזור לכם למצוא מלווים שסביר יותר שיאשרו אתכם, בהתחשב במצב הפיננסי הספציפי שלכם.

איש מקצוע נוסף שיש לקחת בחשבון הוא יועץ פיננסי. יועץ פיננסי יכול לעזור לכם להבין את מצבכם הפיננסי ולתת לכם עצות כיצד לשפר אותו, כולל דרכים לשפר את דירוג האשראי שלכם ולהפחית את יחס החוב להכנסה שלכם. הם יכולים גם לעזור לכם ליצור תקציב, להגדיר יעדים פיננסיים ולהגדיר תוכנית להשגת יעדים אלה.

לבסוף, ייתכן שתרצו לשקול לשכור עורך דין. עורך דין יכול לעזור לכם להבין את ההיבט המשפטי של בקשות משכנתא ואת הזכויות שיש לכם כצרכנים. הם יכולים גם לעזור לכם להילחם נגד כל פרקטיקה לא הוגנת או הונאה מצד המלווה. ייצוג משפטי יכול להיות חשוב במיוחד אם אתם מרגישים שחוויתם סירוב ללקיחת משכנתא שלא בצדק וברצונכם לנקוט בצעדים משפטיים.

חשוב לזכור שאתם לא לבד וכי ישנם אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם להשיג את המטרה שלכם, והיא בעלות על בית. על ידי פנייה לעזרה ועבודה עם מומחים בתחום, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל אישור למשכנתא בעתיד.

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30