הגבלה בחשבון – מה עושים?

הסטטיסטיקה מראה שלמעלה מ70% מהעסקים הקטנים לא שורדים יותר מכמה שנים בודדות, הסיבה? הגבלת החשבון בבנק. למעשה, כאשר מגיעים למצב של הגבלה, כלומר, חזרו מעל 10 שיקים מסיבת אכ"מ בטווח של 12 חודשים, הרי שהבנקים ישנו את דפוס הפעולה שלהם כלפיכם ויחסום את אמצעי התשלום שלכם: שיקים, כרטיסי אשראי וביטול מסגרת האשראי שלכם בחשבון הבנק. אין ספק שמדובר במכת מדינה של ממש! 

על פי חוק נתוני אשראי, הגבלה בחשבון הבנק היא בהכרח הגבלה של הלקוח באופן אישי, כך שאדם פרטי או בעל עסק עתידים להיות "מוכתמים" למשך 3 שנים מתום ההגבלה! 

מה זה אומר?

כאשר אתם מגיעים לבנק עם בקשת אשראי, הבנק מוציא את דו"ח ריכוז נתוני האשראי האישי שלכם, ובמידה והגעתם למצב של הגבלה בחשבון – אין ספק שזה בין הדברים הראשונים שייראו עליכם. מדובר בהשלכה מאוד גדולה על עתידכם הפיננסי, ולכן, מעטות הפעמים שאתם תוכלו ליטול משכנתא או הלוואה מהבנקים. 

ישנן 2 סוגי הגבלות:

  1. הגבלה רגילה – מהרגע בו אתם בסטטוס "מוגבל" – ההגבלה על חשבונכם תהיה לשנה אחת בלבד, ותדווח בדו"ח למשך 3 שנים. סה"כ מדובר ב4 שנים בהן אתם תסתובבו עם טייטל "מוגבל\מוכתם" וידיכם יהיו כבולות. 
  2. הגבלה חמורה – מהרגע בו אתם בסטטוס "מוגבל חמור" – ההגבלה על חשבונכם תהיה לשנתיים, ותדווח בדו"ח למשך 3 שנים. סה"כ מדובר ב5 שנים, וזאת להבדיל מההגבלה הרגילה. הגבלה חמורה היא כאשר ב-2 חשבונות הבנק שלכם חזרו מעל 10 שיקים מסיבת אכ"מ. 

נגלה לכם סוד קטן.. לבנק יש סמכות לבטל את ההגבלה טרם כניסתה לתוקף, והכל בהתאם לשיקול דעתו הקבוע בסעיף 9 לחוק שיקים ללא כיסוי אם להודיע לבנק ישראל על סירוב שיק שחזר מחמת טעות ולא מחמת אכ"מ. 

ידע זה כוח –  במידה וחלפו 15 ימים בהם חשבונכם "מועמד להגבלה" – ניתן לגשת לבנק ולבקש לתקן את הטעות שנפלה בחשבונכם, לכן, אם יש לכם טענה טובה כנגד חזרתו של השיק – חשוב מאוד לדעת את זכויותיכם ולהשתמש בהן!

מתי ניתן לגשת לבנק לצורך תיקון המידע?

  1. כאשר התווצרה טעות והשיק חזר על אף שהייתה יתרה מספקת בחשבון.
  2. עיקול על החשבון – כאשר השיק נמשך טרם הבנק קיבל את הודעת העיקול ולא ניתן לפרוע אותו במשך 60 ימים.
  3. כאשר השיק חזר מחמת "חשבון מוגבל".
  4. יש לכם יסוד סביר שהבנק אמור לפרוע את השיק כדין – מצב זה קורה כאשר הוסכם בין הבנק ללקוח על חריגות זמניות וכד'.
הגבלה בחשבון לאחר שיק חוזר

האם גם הערב על חשבונכם יהפוך למוגבל? 

לא! אפילו אם הם חתומים על שיקים שלכם שחזרו ולכן אתם יכולים לנשום לרווחה. 

האם קיימת פרצת דרך?

על פי החוק, מותר להמשיך ולנהל חשבון קיים בו תוכלו להתנהל פיננסית באופן תקין, כלומר, להשתמש באשראי, שיקים וכד' גם במקרה של חשבון מוגבל. אולם, לא כל הנוצץ זהב – הבנקים הם גופים מתוחכמים ולכן רבים המקרים בהם הבנק הנוסף מקטין או מבטל את מסגרות האשראי הקיימות ברגע בו הוא מודע לעובדה שחשבונכם האחר הוגבל. 

לא הצלחתם לתקן את המידע? אלה הן ההשלכות:

  1. הסימון עתיד להישמר אצל הבנק והמידע עלול לזלוג לבנקים האחרים, כך שלכל אורך הזמן בהם אתם מוגבלים או מוגבלים "לשעבר" – ככל הנראה לא תקבלו אשראי מבנקים אחרים או חברות אשראי עד שהסימון ינוקה.
  2. האמון שלכם בבנק ייפגע.
  3. חשבון שהוא מוגבל מהווה מחסום כלכלי שעלול לפגוע בחייכם הפיננסים. 
  4. אתם תהיו חשופים להחזרים של שיקים והורדות אשראי נוספות בחשבונכם כיוון שהם לא יכובדו בשל ההגבלה, הפתרון הוא לשלם אותם במזומן או בדרך אחרת מול בעלי החוב. 

לאחר אינספור סיפורים ומהניסיון שצברנו ממכת המדינה הזו, ניו קרדיט מציעה מגוון רחב של שירותים, בה נצעד יחד אל דרך חדשה. אצלנו אתם תמצאו ממיטב מומחי האשראי אשר ידריכו אתכם, ייעצו לכם, ויוציאו אתכם מהחור השחור אליו נקלעתם. ידוע כי התמודדות עצמית עם הסיטואציה עשויה להוביל למבוי סתום, בד בבד כשכל טעות או חוסר ידע עשוי לעלות לכם ביוקר.

כל מה שנשאר זה להשאיר לנו פרטים, ואנחנו נחזור אליכם (:

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30