זקוקים להלוואה? כך תיערכו לפגישה עם הבנק

תמונת אנימציה של בנק ובו פקידים ולקוחות

בדיקת דירוג אשראי, פנייה אל יועץ משכנתאות ועד לבחינה מעמיקה של הזכויות המגיעות לכם. היכרות עם מספר קריטריונים שעתידים להכריע את הכף ביחס לאישור ההלוואה שלכם.
מתכננים לקחת הלוואה? כתבה זו היא חובה עבור מי שרוצה לדעת איך להערך לפגישה עם הבנקאי

איך להערך לפגישה עם הבנק או יועץ משכנתאות

ההחלטה לגבי לקיחת הלוואה הינה צעד מכריע בחייו של אדם. מדובר אפוא בצומת דרכים אשר טומן בחובו השלכות מרחיקות לכת על עתידו הפיננסי והתעסוקתי של הפרט, לרבות השפעות פסיכולוגיות וחברתיות.

אלא שהדרך עד לאישור ההלוואה וקבלת המזומנים דה פקטו כרוכה בתהליך ארוך, כזה שעשוי לעיתים להיות מורכב ולדרוש מאיתנו היערכות מקדימה.

אז רגע לפני שאתם פונים אל הבנק המלווה על מנת שיגשים עבורכם את המאוויים והחלומות, הנה כמה צעדים חשובים עליהם יש להקפיד בטרם תפנו לקבלת ההלוואה המיוחלת.

שלב ראשון: קבעו פגישה

אל תגיעו עצמאית לבנק מבלי שקבעתם פגישה מראש, שכן לא הייתם רוצים שהרושם הראשוני עליכם מצד הגוף שעתיד לממן לכם ההלוואה יהיה שלילי. בנוסף, על ידי תיאום פגישה מבעוד מועד, תחסכו זמן יקר ועל הדרך תוכיחו כי הינכם אנשים מסודרים אשר פועלים בצורה שקולה.

שלב שני: פנייה אל יועץ משכנתאות

אסור לשכוח שבסופו של יום הבנק לא מלווה לנו כסף רק בשל "העיניים או החיוך היפה" שלנו. השגת רווחים באמצעות ריביות ועמלות הן אינטרס מובהק של הבנק, שמצידו מעוניין למקסם את הפוטנציאל הכלכלי. זו הסיבה לשמה מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי, שישמש עבורנו כגורם מהימן ובר סמכא, שינחה אותנו כיצד להתנהל מול הבנק.

חשוב להבהיר כי יועץ משכנתאות איכותי הוא כזה שיגבש עבורנו אסטרטגיה פיננסית, לפיה נדע מה עלינו לדרוש, היכן ניתן לקזז עלויות ועל אילו דברים פשוט אסור לנו לוותר.

שלב שלישי: בדקו את דירוג האשראי שלכם

ישנם לא מעט מקרים בהם עקב דירוג אשראי שלילי או BDI נמוך, פוסל הבנק על הסף כל אפשרות למתן הלוואה ללקוח, שכן הוא מזהה בו כמי שעשוי להתקשות בעמידה בתשלומי החזרי המשכנתא החודשיים.

מדובר בעוגמת נפש גדולה עבור הלווה, שלעיתים כלל לא מודע לעובדה שהינו בעל דירוג אשראי נמוך. על כן, בדיקה של הדירוג עוד בטרם פניתם אל הבנק עשויה למנוע מכם את האכזבה, על ידי ערעור והגשת מסמכים רלוונטיים שעשויים לשפר את הדירוג בחזרה אל הנורמה.

שלב רביעי: הכינו שיעורי בית

יש להתייחס אל תהליך הגשת הבקשה להלוואה או משכנתא כמבחן לכל דבר, אליו אנו נדרשים ללמוד ולהיערך על פי מיטב יכולתנו. כך למשל, חשוב להכין מראש מסמכים רלוונטיים. באם הנכם שכירים, יש צורך בתלושי משכורת, או בדו"חות מע"מ ודו"חות רווח והפסד עבור עצמאים. בנוסף, הבנק ירצה לדעת מהי תכלית הבקשה שלכם, כך שרצוי לגבש בדעתכם את ההחלטה האם אתם מעוניינים בהלוואה לטווח קצר או ארוך. האם תזדקקו למשכנתא לטובת רכישת דירה חדשה? הלוואה לצרכי לימודים? או למען כל נושא אחר. בצורה שכזו הבנק יוכל להתאים עבורכם את ההלוואה המתאימה ביותר.

שלב חמישי: בחנו את האיתנות הפיננסית שלכם

שלב זה לא מבקש מאיתנו להיערך אל מול הבנק המלווה, אלא להציב בפנינו מראה שתשקף את מצבנו הפיננסי בצורה המיטבית. זהו פרק זמן אידיאלי בעוד חרב ההחזרים החודשיים עבור ההלוואה/משכנתא אינה מונחת על צווארנו, לבחון לעומק את סך ההתחייבויות הכספיות שלנו. האם יש לנו הלוואות נוספות? האם קיימים חובות שטרם הסדרנו תשלום עבורם?

לאחר ביצוע תחשיב מקיף שכזה, נוכל לקבל תמונת מצב פיננסית עדכנית, לפיה סביר להניח שנבין האם אנו עתידים להיחשב כגורם אמין על ידי הבנק המלווה. במידה והתשובה על כך אינה מוחלטת, סביר להניח שהגשת בקשה להלוואה אינה הצעד הנכון עבורנו בשלב זה.

שלב שישי: פונים אל המומחים של "ניו קרדיט"

עוד בטרם ניגשתם אל תהליך הגשת הבקשה להלוואה, עשו לעצמכם טובה ופנו אל צוות המומחים של "ניו קרדיט",
חברה מובילה בתחום ייעוץ ומתן פתרונות אשראי, אשר שמה הולך לפניה.

צוות החברה הכולל מומחים מובילים בתחומם, לרבות כלכלנים, רואי חשבון, יועצי משכנתאות ועורכי דין –
ערוך ומוכן על מנת לסייע לכל סוגי הלקוחות במטרה להוביל אותם אל עבר חוף מבטחים כלכלי.

ניו קרדיט מתמחה, בין היתר, בשיפור דירוג אשראי והתמודדות עם BDI שלילי,
מחיקת נתוני אשראי נמוכים, מציאת חלופה להלוואה על ידי גוף חוץ בנקאי ועד לבניית אסטרטגיה איכותית בדרך להתנהלות פיננסית תקינה.

עם מגוון רחב של לקוחות מרוצים שזכו ליחס אדיב ושירות מעולה לא ניתן להתווכח. לכן, לפני שאתם בוחרים את הכיוון הכלכלי אליו מועדות פניכם, חשוב להתייעץ עם צוות המומחים של "ניו קרדיט",

שעשוי לשפר את מצבכם הפיננסי לאין ערוך.

בואו איתנו
לדרך חדשה!

נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30