איחוד תיקי הוצאה לפועל – חיסרון או יתרון?

לא יודעים איך להגעתם למצב בו יש לכם חובות פעילים כנגד נושים ופתחו כנגדם תיקי הוצאה לפועל רבים? מתחילים להילחץ ולא יודעים מה לעשות? תנו לנו להרגיע אתכם, תתרווחו אחורה ותקראו טוב טוב: 

נתחיל מההתחלה, מתי יש צורך באיחוד תיקי ההוצאה לפועל? ידוע כי המצב בעולם הפך ליותר קשה, ורבים סובלים מקושי כלכלי שמתחיל ונגמר מהתנהלות פיננסית לקויה. למעשה, חייבים שנפתחו כלפיהם תיקי בהוצאה לפועל כתוצאה מחובות שנצברו כנגד נושים שונים, יצטרכו להגיע למסלול שיאפשר להם להתמודד עם כיסוי מלוא החוב. 

דרך המלך היא באמצעות איחוד תיקים – זהו מצב שבו מאחדים את כל החובות של החייב מכלל התיקים *הפתוחים* לכדי חוב אחד שבו מרוכז כלל התשלום מהחייב. 

מתי ניתן לבצע איחוד תיקי הוצאה לפועל –

כאשר לחייב יש כמה תיקים פתוחים אשר רוצה לסיים את יחסיו עם לשכת ההוצאה לפועל כמה שיותר מהר, ובעצם, לקבל הסדר תשלומים על סמך יכולותיו הכלכליות שימנע ממנו את הדרך הארוכה והסטנדרטית שלעיתים, נפרשת לשנים רבות. 

איך עושים זאת? 

יש להגיש בקשה לאיחוד תיקים אל מול לשכת ההוצאה לפועל, תוך כדי פירוט על נכסיכם, כושר השתכרותכם האישי ופרטיכם. למעשה, בקשה זו תוגש לרשם ההוצאה לפועל אשר בסמכותו להחליט בהתאם לשיקול דעתו האם לאשר או לדחות את בקשתכם

במידה ויאשר – יינתן צו איחוד המורה להפסיק את כל הליכי הגבייה שמתקיימים בתיקי החייב, לעיתים קרובות, צו האיחוד יינתן במקביל להפקדת ערבות או מינוי של "ממונה" על תיק האיחוד, חקירת יכולת הבודקת האם החייב יכול לעמוד בהסדר התשלומים ולהסדיר את חובו – ומכאן, הדרך מתחילה להסתבך. 

נשמע טוב עד כה? רגע. 

לאור העובדה שהוצאה לפועל הוא גוף שמוסמך לטפל בהסדרת החובות, כך גם הוא מוסמך להטיל סנקציות שונות כמו הגבלות ועיקולים שונים על מנת להבטיח את עמידת החייב בהסדר שנקבע לו. 

חשוב לזכור – איחוד תיקים הוא הליך רשמי לכל דבר ועניין, ואסור לזלזל בו או להקל ראש. הוא אינו סלחני כלפי האנשים שבוחרים בו. 

אז איך זה עובד?

כאשר אתם מאחדים את התיקים, כך התשלום יופקד לתיק האיחוד בלבד, וממנו תעביר לשכת ההוצאה לפועל את הסכום שנקבע לכל אחד מהנושים. המטרה של איחוד התיקים הוא למנוע מהחייב לשלם באופן חיצוני ומחוץ לכותלי לשכת ההוצאה לפועל לאחד מנושיו. 

איחוד תיקי הוצאה לפועל
איחוד תיקי הוצאה לפועל

החסרונות של איחוד תיקי הוצאה לפועל:

מכשאוחד תיק ההוצאה לפועל, כך אתם תוגבלו פיננסית, כלומר, איחוד התיקים קובע כי החייב נתון תחת סטטוס של "חייב מוגבל באמצעים" ולכן נאסר עליו מלהחזיק ולהשתמש באשראי (שיקים, כרטיס אשראי) וכך למעשה, מעמדו בבנק ישתנה מלקוח רגיל ל"לקוח מוגבל מיוחד". 

ידע הוא כוח – רשם ההוצאה לפועל רשאי להטיל את כל אחת מהמגבלות שלעיל גם אם החייב לא הוכרז באופן רשמי כ"חייב מוגבל באמצעים". מטרת ההגבלות הללו נובעות מהצורך לעצור מיידית הצטברות של חובות עתידיים ונוספים ולהכניס את הפיקוח על הוצאותיו של החייב. 

בעל\ת תפקיד בכיר? אם את\ה בעלים או יו"ר והוכרזת כחייב מוגבל באמצעים, כנראה שלא תמשיכו לכהן בתפקידכם כרגיל. 

ידוע לנו כי התנהלות אל מול לשכת ההוצאה לפועל היא קשה ולעיתים אף מורכבת ואף מלווה בסנקציות והשלכות משפטיות. ולכן טיפ קטן מאיתנו – תשתפו פעולה! עניין תום הלב ושיתוף פעולה תקין עם המערכת ללא ספק יהווה יתרון מובהק עבורכם. 

בעלי תיק הוצאה לפועל בעניין מזונות? תיק זה אינו ייכנס תחת כנפי "תיק האיחוד" והוא יישאר בטיפול נפרד. 

עומדים בהסדר התשלומים שנקבע בעקבות תיק האיחוד? מעולה! אך חשוב לדעת שבסיומו של תיק האיחוד, אינכם עתידים לקבל "הפטר" שכתוצאה ממנו נמחקים חובותיכם, אלא מדובר בהליך שמסתיים בתשלום מרוכז לצורך פירעון החוב שלכם כנגד הנושים – בלבד. 

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30