בדיקת BDI: מה חשוב לדעת?

אישה אוחזת באשראי ובפלאפון

כיום, נתוני אשראי הם הפרופיל הפיננסי של כולנו בכל התקשרות פיננסית כגון: בקשה להלוואה, משכנתא וכד'. ידוע לנו כי המטרה של כולנו הוא להשיג דירוג אשראי טוב וחיובי, כזה שיעניק לנו פרופיל פיננסי תקין ודירוג גבוה ככל האפשר וכל זאת על מנת להתנהל באופן תקין.

למה חשוב לנו לדעת מהו BDI?

לבנקים ולחברות האשראי השונות קיימים 3 פרמטרים מרכזיים, שעל פיהם מחליטים האם להעניק או לא להעניק ללקוח אשר מבקש אשראי – את מבוקשו. למעשה, 3 הפרמטרים שתכף נרחיב עליהם, הם אלה תנאי הסף אשר מתבססים על בדיקת הBDI. מכאן אנו למדים כי מדובר על בדיקה קריטית וחשובה אשר עתידה להשפיע במידה רבה על חיינו.

חישוב נתוני אשראי

מה הם הפרמטרים?

  1. פרמטר של סיכון אל מול תועלת, כלומר, מהן ההכנסות אל מול ההוצאות. כאן למעשה, חברות האשראי והבנקים בודקים את התנהלותכם החודשית וממה הן נובעות, כלומר – הכנסות מעסק, השכרת נכסים וכד'. כמו כן, מוסיפים ובודקים מה הן ההוצאות החודשיות הקבועות.
  2. חברות האשראי והבנקים בודקים את היסטוריית האשראי של הלקוח, כלומר, מהי התנהלותו הפיננסית כגון: מסגרת האשראי וניצולה, חשבון עו"ש, עמידה בתשלומים וכד'. על פי מידע זה, מתבצעת ההחלטה האם להיענות בחיוב לבקשתו של הלקוח.
  3. בדיקת BDI – כאן בוחנים האם מדובר על BDI שלילי או חיובי, ועושים זאת באמצעות דו"ח ריכוז נתוני אשראי אשר טומן בחובו מידע כגון: הוצאה לפועל הקשורה בעניינכם, הליכים משפטיים ואפילו כונס נכסים.

הבחנתם במונח מוזר: "דו"ח ריכוז נתונים" ולא הבנתם? תנו לנו להסביר..

למעשה, דו"ח ריכוז נתוני אשראי הנו דו"ח בו מפורט על כל ההתנהלות הפיננסית שלנו והוא זה שקובע את דירוג האשראי שלכם והאם הBDI הנו חיובי או שלילי. מדובר בדו"ח אשר מוציאים ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל והוא למעשה מציג את המידע – שנאגר – עליכם והכל בהתאם להתנהלות הפיננסית שלכם ממקורות מידע שונים. חשוב לזכור – הדו"ח משתנה מפעם לפעם והכל על בסיס ההתנהלות הפיננסית שלכם.

!איך בודקים מה הBDI שלי?

ניו קרדיט מנפיקה ומציעה שירותים ייחודים אשר באה ליידי ביטוי בייעוץ, שירות והכוונה נכונה. חשוב לדעת! שוק האשראי הנו תחרותי במיוחד, ולכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד להיכן פניתם ואיך אתם מתקדמים הלאה. ניו קרדיט היא בעלת מוניטין, ניסיון והתמחות מרבית בתחום זה, ולא בכדי מומחי האשראי שלנו נבחרו בפינצטה על מנת להעניק לכם את השירות וההכוונה הטובים ביותר!

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30