חריגה ממסגרת האשראי

בתמונה רואים בחור צעיר מחזיק בדוח ריכוז נתונים ומחשבון

תשלום ריבית גבוהה, הורדת דירוג אשראי ועד למגבלות פיננסיות שעלולות להקשות על הסיכויים לקבלת הלוואה בעתיד. כל מה שצריך לדעת על השלכות חריגה ממסגרת אשראי. וגם – כיצד ניתן להימנע מעוגמת הנפש הכלכלית

חרגתם ממסגרת האשראי? זה מה שמצפה לכם

המציאות הכלכלית של ימינו, על אחת כמה וכמה בעידן הקורונה המלווה באי ודאות מתמשכת, טומנת בחובה שורה רחבה של אתגרים, לרבות התמודדות עם הוצאות תכופות התופסות נפח ממסגרת האשראי שלנו.

מסתבר כי רק מעטים באמת מודעים להשלכות חריגה ממסגרת אשראי, אשר עשויה להוביל לקוחות רבים, ללא כל קשר למצבם הכלכלי ויכולת האיתנות הפיננסית שלהם, לשחיקה במעמדם על ידי הבנק, לרבות הורדת דירוג האשראי, תשלום ריבית בשיעורים גבוהים ועד להטלת מגבלות פיננסיות שעשויות להקשות על הסיכוי לקבלת הלוואה בעתיד.

אז ראשית, מהי מסגרת אשראי? זהו בעצם גובה הסכום שהבנק מאפשר ללקוח להוציא בכל חודש, גם אם חשבונו נמצא במינוס. במילים אחרות, מסגרת האשראי קובעת את גובה המינוס המקסימלי שהלקוח יכול להגיע אליו, בכפוף לאישורו של הבנק.

חריגה ממסגרת האשראי הנקובה (משתנה בהתאם לנתוניו הפיננסים של הלקוח) מגלמת בתוכה הוצאות שחשוב להיות מודעים אליהן, בדגש על ריבית מסגרת אשראי (על המינוס) המורכבת מריבית הפריים (ריבית בנק ישראל + 1.5%) יחד עם תוספת הנעה בין 6%-13% הנגבית על ידי הבנק מתוך סכום המינוס המשוקלל.

בד בבד, חריגה ממסגרת אשראי עלולה לקטלג אתכם על ידי הבנק כבעלי דירוג אשראי שלילי, שמשמעותו קטלוג כלקוחות "מסוכנים", אשר קיים חשש לגביהם כי לא יוכלו לעמוד בהחזר הלוואות עתידיות. מצב שכזה עלול להפחית משמעותית את הסיכוי לקבלת הלוואה לכל צורך, וכפועל יוצא עלול להוביל את הלקוחות לפנייה אל אלטרנטיבות יקרות ומסוכנות יותר, על לא עוול בכפם.
למה קיבלתם דירוג אשראי נמוך? במאמר זה

אל חשש: כך תמנעו מחריגה ממסגרת האשראי

כל אדם הינו אינדיבידואל ואחרי להתנהלותו הכלכלית. יחד עם זאת, רצוי להיצמד למספר כללי מפתח שיסייעו לכם להיצמד אל מסגרת האשראי שהוקצבה לכם על ידי הבנק או חברת האשראי.

ראשית, שם המשחק הוא מודעות. נסו לערוך תרשים מסודר של סך ההכנסות וההוצאות שלכם. כך תוכלו לדעת כיצד להתנהל בצורה מושכלת ולהימנע מהוצאות מיותרות שאינן בתקציב.

צעד מומלץ נוסף כולל פנייה ישירה אל חברת האשראי או נציג הבנק שלכם, על מנת לבחון אפשרות להגדלת מסגרת האשראי. אמנם מדובר במלאכה לא פשוטה, שכן המסגרת הבנקאית נקבעת אמנם בהתאם לגובה השכר שלכם (לרוב כפול מהמשכורת החודשית), אך שווה לנסות גם אפיק שכזה בטרם תגיעו לנקודת אל-חזור כלכלית.

דרך אחרת שעשויה למנוע מכם מבעוד מועד כניסה למינוס וחריגה ממסגרת האשראי, היא התחייבות למסגרת 0, במסגרתה הלקוח והבנק מגיעים להסדר לפיו החשבון יוכל להתנהל אך ורק ביתרה חיובית.

ניו קרדיט מתמחה במתן פתרונות אשראי ומימון הכולל את שיפור דירוג האשראי ומחיקת רישום BDI שלילי, לרבות שירותי ייעוץ וליווי בבקשת הלוואה מכל סוג

בואו איתנו
לדרך חדשה!

נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30