דוח נתוני אשראי

בתמונה מוצג - סרגל התקדמות בשיפור נתוני אשראי עם צבעים שונים

דוח נתוני אשראי הינו דוח אשר ניתן להפיק אותו דרך מערכת נתוני אשראי של בנק ישראל, בנוסף בעת שימוש באפלקציית קפטן קרדיט ובדיקה של דירוג האשראי האישי שלכם ניתן גם כן להוריד את דוח נתוני האשראי שלכם.
הדוח ניתן פעם בשנה קלנדרית בחינם ולאחר מכן הוא בעלות סמלית של 30 שקלים.

הדוח מגיע בתצורות שונות כאשר במערכת נתוני אשראי ניתן להוריד אותו ולראות את נתוני האשראי עד 10 שנים אחורה ודרך קפטן קרדיט הוא מגיע בדיפולט של 3 שנים.

דוח נתוני אשראי – מהו ומה חשוב לדעת

אתם בטח שואלים את עצמכם על איזה דוח הכי נוח להסתכל ואיזה מידע בפועל מעניין את נותן האשראי נכון?

אז התשובה היחידה לשאלה היא דוח נתוני אשראי ל3 שנים בלבד!

דירוג האשראי שלכם נקבע על פי הדוח הזה ולכן קפטן קרדיט מאפשר לכם לקבל אך ורק אותו.
אז עדיין עולה השאלה למה קיימת האופציה להוציא את הדוח ל5 ו10 שנים והתשובות לכך מעורפלות ומגוונות.

תשובה אחת שעדיין לא קיבלה אישור רשמי אומרת שהיום הדירוג שלכם נשען על נתוני אשראי של שלושת השנים האחרונות אך בעוד 3 שנים הוא ישען על 5 שנים אחרונות, לאחר 7 שנים הוא ישען על 10 שנים בדיוק כמו בארה"ב.

הסיבה שכבר עכשיו מודל זה לא מופעל היא מכיוון שמידע החל להיאסף בצורה מסודרת במאגר החל מ2016 ויש גופים אשר החלו לדווח אך ורק משנת 2018 קדימה ובעקבות כך לא ניתן לקבוע דירוג ממידע אחורה של למעלה מ3 שנים.

לעומת זאת תשובה אחרת אומרת שדוח זה ניתן על מנת שאתם צרכני האשראי תוכלו לנתח מידע אחורה ובעזרתו תוכלו ללמוד מטעויות או להבין טוב יותר את התפתחות החובות שלכם ולדעת באיזה קצב אשראי אתם נמצאים ביחס לעבר.

אז מה כדאי לדעת על דוח נתוני האשראי?

חשוב לדעת כי נותני אשראי למינהם אינם רשאים כלל לדרוש או למשוך דוח נתוני אשראי אשר גדול מ3 שנות דיווח ולכן גם אם הורדתם אחד כזה וגילתם נתוני אשראי שליליים בו אין מה להיכנס לפאניקה ויש לזכור כי כל עוד עבר 3 שנים ממועד הדיווח למידע זה אין כל השפעה על חיווי האשראי ולא על דירוג האשראי שלכם ובנוסף אין כל דרך לנותני אשראי לראותו.

אך חשוב לזכור כי כל היסטורייה בנקאית או אשראית לקויה נרשמת ולא נמחקת באותו גוף לעולם ונותן האשראי רשאי לקחת זה בחשבון בעת נתינת אשראי כלשהו ללקוח.

האם דוח נתוני האשראי שאנחנו רואים והדוח שהבנק רואה דומים?

פה יש כלל אחד ברור שחייב לתת לפני ההסבר – קודם כל התשובה היא לא! הדוח תמיד יראה שונה ובמיוחד בכל הנוגע לריביות אשר אנחנו משלמים ופעולות אשר ביצענו במערכת.

הכלל הזה ברור והוא נובע מסיבה עיקרית אחת והיא תחרות בריאה!

הרי אם נותני האשראי יהיו חשופים למידע הזה הם יוכלו לקבוע ריביות לא הוגנות ולא מינימלית.

בנוסף רוב נותני האשראי משתמשים בדוח אשר מתקבל מלשכות האשראי, הוא נראה אחרת לחלוטין ומשקף בתוכו את הדירוג ואת הסיבות שבגללן הוא נקבע.

כלל חשוב שיש לזכור, כל נותן אשראי מחוייב להחתים אותכם על מסמך שאתם מאשרים לו להוציא את נתוני האשראי שלכם ולבצע שימוש בדוח נתוני האשראי למען בחינה לקבלת אשראי.

פרט חשוב נוסף הוא שנותן האשראי מחוייב למחוק את דוח נתוני האשראי שלכם 60 ימי עסקים לאחר הקבלה שלו ואסור לו להשתמש או להתייחס אליו לאחר מכן, בפועל לצערי נותני אשראי חוטאים בזה ויש להקפיד ולבקש לראות את הדוח שהוציאו או לחלופין לדרוש שהם יבצעו בחינה מחדש.

אגב מי ששאל את עצמו למה נותני אשראי תמיד אומרים לחזור עוד 3 חודשים? כאן טמונה התשובה – כי יכול להיות שבעוד 3 חודשים הדירוג ישתפר או לחלופין נתוני אשראי שליליים יעלמו.

את הדוח המפורט ניתו לבקש מלשכות האשראי ולבחון אותו ולזהות האם יש נתונים שלילים לפני פנייה לגופים במטרה לא "לשרוף" את עצמך מול אותם גופי המימון.

דוח נתוני אשראי - דברים שכדאי לדעת

האם גופים יכולים לדעת שפניתי לגופים אחרים?

התשובה היא כן! הם יכולים לדעת את זה מהסתכלות על הדוח שלכם ולכן ריבוי בקשות אשראי יכול לגרום לנותן אשראי את התחושה כי אתם נושאים לקבלת אשראי או מסורבים ופונים לעוד גופים כאלה.

עכשיו אחרי שהבנו מהו דוח נתוני אשראי ותמצתנו את עיקרי הדברים החשובים הנוגעים אליו, מה הלאה מכאן?
במידה ויש לכם נתוני אשראי שליליים, או אתם מתקשים להבין איך מתנהלים נכון ומשפרים את הנתונים שלכם, אל תחששו ליצור איתנו קשר ולהתייעץ. הפגישה הראשונה היא ללא עלות!


המומחים של "ניו קרדיט"

צוות החברה הכולל מומחים מובילים בתחומם; כלכלנים, רואי חשבון, יועצי משכנתאות ועורכי דין. המומחים שלנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש על מנת לסייע לכל סוגי הלקוחות במטרה להוביל אותם אל עבר חוף מבטחים כלכלי.
חברת "ניו קרדיט" מתמחה, בין היתר, בשיפור דירוג אשראי והתמודדות עם BDI שלילי,
מחיקת נתוני אשראי נמוכים, מציאת חלופה להלוואה על ידי גוף חוץ בנקאי ועד לבניית אסטרטגיה איכותית בדרך להתנהלות פיננסית תקינה.

עם מגוון רחב של לקוחות מרוצים שזכו ליחס אדיב ושירות מעולה לא ניתן להתווכח. לכן, לפני שאתם בוחרים את הכיוון הכלכלי אליו מועדות פניכם, חשוב להתייעץ עם צוות המומחים של "ניו קרדיט", שעשוי לשפר את מצבכם הפיננסי לאין ערוך.

בואו איתנו
לדרך חדשה!

נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30