אכ"מ (אין כיסוי מספיק) מה זה אומר?

אדם לבוש חליפת עסקים מוסר צ'ק

הצ'קים חוזרים? כך תטפלו בבעיה מן השורש

חזרת צ'קים באופן שיטתי עשויה להעמיד בעלי עסקים ופרטיים מול מציאות עגומה הכוללת הגבלה של חשבון הבנק, קנסות ואף מאסר. זרקור על התופעה

עסקים רבים ואזרחים בעלי חשבונות בנק פרטיים נאלצים להתמודד עם מציאות כלכלית רעועה, כזו המובילה לעיתים לקשיים בתזרים המזומנים ולתופעת צ'קים חוזרים.
ראוי להבהיר כי מדובר בבעיה מהותית אשר מדירה שינה מעיניהם של אזרחים תמימים אשר נכוו כלכלית נוכח צ'קים שקיבלו ללא כל כיסוי, וכן עבור המערכת הבנקאית ומוסדות המדינה הנוקטים ביד קשה כנגד בעלי החשבונות אשר צ'קים על שמם חוזרים באופן שיטתי.

חוק צ'קים חוזרים (התשמ"א, 1981)

הידעתם? "חוק צ'קים חוזרים" (התשמ"א, 1981) או בשמו האלטרנטיבי "חוק צ'קים ללא כיסוי" קובע כי מי שלמעלה מ-10 צ'קים שבבעלותו סורבו, עשוי להיענש בהשעיה זמנית או במקרים חריגים אף בביטול לאלתר של חשבון הבנק שבבעלותו.
תכלית החוק נועדה להגן על מקבלי הצ'קים, כך שלא יינזקו כלכלית במקרה של צ'קים ללא כיסוי, וכן להרתיע את בעלי החשבונות אשר רושמים צ'קים שכאלו בין אם בלא יודעין או בין אם בכוונת זדון.

צ'קים ללא כיסוי בזמן משבר הקורונה

עם זאת, ראוי לציין כי לאור משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות על מאות אלפי בעלי עסקים, האריכה ועדת החוקה של הכנסת את תקנות "צ'קים ללא כיסוי", לפיהן צ'ק אשר חזר בין התאריכים 4.3.20 ועד 22.6.20, לא ייכלל במסגרת צבירת 10 הצ'קים הנספרים במסגרת החוק, כך שלא יוביל לסגירה או להגבלת חשבון הבנק של בעליו.

על כל פנים, הגבלת חשבון במסגרת הסנקציות המוקנות על פי חוק צ'קים חוזרים, מתחלקת לשניים: הגבלה רגילה או לחילופין הגבלה בנסיבות מחמירות. עונשים נוספים כנגד בעלי חשבונות אלו עשוי לכלול קנסות כבדים ועד למאסר.

הגבלה רגילה­

הגבלת חשבון בנק לתקופה של עד כשנה, זאת במידה וחזרו למעלה מ-10 צ'קים בפרק זמן של 12 חודשים. למעט כאשר חלפו פחות מ-15 ימים בין הצ'ק הראשון לאחרון שחזר, וזאת על מנת להגן על לקוחות המצויים בבעיה נקודתית, תוך הבנה כי מדובר באירוע חד פעמי ויוצא דופן בחשבונם.

הגבלה בנסיבות מחמירות

עשויה להתרחש כאשר מתווספים לקוחות אשר הינם בעל שני חשבונות מוגבלים או יותר  נוכח צ'קים ללא כיסוי. אופציה אחרת מתייחסת ללקוחות שהיו מוגבל בעבר, ובמהלך 3 שנים ממועד סיום ההגבלה, הפכו למוגבל בשנית באותו חשבון או בחשבון אחר. במצב שכזה יוגבלו כל חשבונותיו של הלקוח וכנגדו עשוי להיפתח תיק פלילי שעלולים לחשוף אותו בפני העונשים האמורים בחוק, לרבות עיקולים, צווי איסור יציאה מן הארץ, קנסות וכאמור אף מאסר.

ניו קרדיט – המומחים בתיקון נתוני אשראי

ניו קרדיט מתמחה במתן סיוע ללקוחות אשר מתמודדים השכם והערב עם תופעת צ'קים ללא כיסוי. בסיוע מיטב המומחים נספק עבורכם ייעוץ מקצועי שעתיד להשיב את כספכם האבוד או לפחות את חלקו

אולי פספסת משהו:
ניו קרדיט

ניו קרדיט היא חברה המורכבת מסוללת מומחים פיננסי וצוות משפטי ותיק בתחום האשראי. אל תיכנעו למצב המקשה עליכם בהתנהלות הכלכלית היום יומית אל מול גופי המימון והבנקים, יש דרך לצאת מזה.

בואו איתנו
לדרך חדשה!
נראית בתמונה קריקטורה של בוט בני עם שטרות שעפות באוויר

עדיין מתלבטים?

שיחה ובדיקה ראשונה ללא עלות, וללא התחייבות!

בתמונה רואים את הלוגו של בני, בוט הנותן מענה ראשוני לגולש שזקוק לכך

בואו איתנו לדרך חדשה!

ימים א’-ה’ 19:00 - 09:30